domingo, 13 de abril de 2014

Superdotats.

En aquesta entrada tractaré el tema dels superdotats, presentat a classe pels meus companys. 

Segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS) una persona superdotada és aquella que conta amb un coeficient intel·lectual superior a 130''. Tot i això, reconèixer a un nin superdotat no és fasil. Tan sols un 2% de la població infantil iguala o supera el coeficient intel·lectual per a ser qualificat com a tal i quasi la meitat solen ser nins problemàtics amb baix rendiment acadèmic i en alguns casos, fracàs escolar.

Si no es detecta a temps el nin es pot sentir desmotivat i es pot aburrir a l'escola. A més, el professorat no sol estar preparat per a identificar aquesta qualitat i no saben potenciar les seves capacitats.

A Estats Units tenen una gran experència en l'educació a nins superdotats. Fa 20 anys que publiquen programes educatius d'aquest tipus. Actualment el model més acceptat és el creat pel doctor Joseph Renzulli.
Aquest especialista estableix el model dels tres anells on s'analitzen les característiques que l'individu superdotat ha de presentar per a ser considerat com a tal:

1. Capacitat intel·lectual superior a la mitja.


2. Alt grau de dedicació a les tasques.


3. Alts graus de creativitat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario