martes, 25 de marzo de 2014

Problemàtica de l'equip de Suport a l'escola.

En aquesta entrada parlaré un poc sobre un tema que presenta molta polèmica en el centre en el qual hem trob fent les pràctiques.

Com ja he contat en entrades anteriors, estic fent les pràctiques a una petita escola de poble, en el 1er cicle de Primària i en la meva aula hi ha una sèrie de nins que estan esperant que els hi realitzin un estudi sobre si presenten o no algun tipus de problema en el seu aprenentatge.

La problemàtica sorgeix en el fet de que aquests infants i les seves famílies, tal i com m'ha informat la meva tutoria, duen uns 3 mesos aproximadament esperant a que l'equip de suport del centre els hi faci les proves pertinents per a saber si aquests alumnes requereix o no d'una sèrie d'adaptacions curriculars...

La resposta de l'equip de suport a les nombroses queixes és que el més important per a ells en aquests moments es atendre a les necessitats que presenten els alumnes de 6è ja que aquests el proper any passen a l'institut i per tant requereixen d'uns estudis i una preparació més important que la de la resta.

Des del meu punt de vista, crec que els arguments que fa l'equip directiu no són del tot certs ja que consider que tots els alumnes i els seus problemes són igual d'importants, tinguin la dificultat que tinguin. Estar clar que uns necessitaran més ajuda que altres, però la importància i el temps que requereixen són iguals per a tots. Inclús m'atrevesc a dir que els infants de 1er cicle encara es troben en l'etapa madurativa i per tant, intentar arreglar, millorar o establir una sèrie de pautes a una edat tan temprana serà millor i més afectiva a la llarga.

No hay comentarios:

Publicar un comentario