domingo, 25 de mayo de 2014

Anàlisi d'un cas. 6è A

En aquesta entrada presentaré una situació d'aula que ha estat plantejada a una de les classes d'aquesta assignatura i posteriorment faré un petit anàlisi d'aquest cas.

"El grup de 6è A porta una trajectòria molt díficil a causa dels nombrosos canvis de tutors/es que ha viscut. D'aquesta manera, segons la tutora actual, això ha suposat que no presentin un sentiment de grup. Per una altra banda la tutora es queixa de que els alumnes "passen de tot", no li fan cas... La tutora pensa que tota aquesta situació li ve un poc grossa.

Aquest grup està compost per 26 alumnes, dels quals 4 són repetidors que presenten moltes dificultats en lectura i escriptura. Un d'ells presenta conductes disruptives i desvinculació plena de la seva tutora. També trobam un nin amb trastorn general del desenvolupament, que va progressant casa dia un poc més.

La mestra s'esforça molt en adaptar la feina d'aquells nins que presenten problemes, per tal de facilitar-los la feina... Tot i això les seves queixes del grup no es centren en aquests nins, sinó en els 3 nins brillants que, segons ella, no fan tot el que es pot esperar d'ells. Finalment el grup es completa amb 4 nines que són meravelloses en tots els sentits però presenten dificultats en l'àrea de matemàtiques.

Per acabar, cal dir que reben l'ajuda i el suport de l'AD, l'AL i la PT, que dediquen 2 sessions setmanals al grup-classe. Tot i això la mestra considera que es requereixen més sessions de l'equip de suport."

Des del meu punt de vista en aquesta cas no es planteja un model de suport alternatiu ja que no es pot observar l'existència d'un lloc natural d'intervenció a l'aula.
Un altre aspecte que cal millorar és el dels desdoblaments ja que segons la mestra s'ha de reforçar el clima o ambient de grup ja que, degut a que hi ha tants canvis de tutors, l'aula, en aquest sentit, es troba desestructurada. Per tant, també tinguent en compte el gran nombre de dificultats existents dins l'aula, s'hauria de jugar amb els desdoblaments i el suport dins l'aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario