lunes, 26 de mayo de 2014

El suport a les pràctiques.

En la classe en la qual estic fent les pràctiques, com ja vaig contar a les primeres entrades d'aquest blog, hi ha 26 alumnes. Un d'ells presenta els simptomes clars d'una dislèxia, tot i que encara no se li ha fet l'avaluació pertinent, un altre alumne pateix hiperactivitat i finalment hi ha una alumna que presenta un trastorn greu del llenguatge

Els suports que es realitzen per a poder ajudar a aquests infants, consider que estan un poc desorganitzats ja que no se'ls hi presta l'atenció i l'ajuda necessària que jo pens que haurien de rebre. No entenc la dinàmica que duen a terme ja que en ocassions aquests alumnes que he anomenat anteriorment surten fora de l'aula i realitzen amb la PT les activitats encomanades per la mestra, en altres surten de manera individual fora de l'aula i realitzen l'activitat que els hi a preparat la PT i en altres es queden a l'aula amb la PT al seu costat.

El que vull dir es que, sé que la PT realitza aquestes dinàmiques per a poder treballar amb aquests al·lots, però no és una dinàmica fitxa, es a dir, cap setmana la duu a terme de la mateixa manera i pens que aquesta situació desorienta bastant als al·lots. A més a més, únicament treballa amb el nin amb hiperactivitat i la nina amb trastorn greu del llenguatge, però en cap moment ha treballat amb el nin que presenta els simptomes de dislèxia i des de el meu punt de vista necessita més ajuda que els altres dos ja que en la lectoescriptura està totalment perdut.

Per acabar, pens que aquestes dinàmiques o metodologies per a treballar amb aquests nins dintre i fora de l'aula han d'existir segons l'activitat que s'hagi de realitzar i a la vegada per a facilitar la feina a l'alumne. Però aquestes pautes o maneres de treballar haurien de ser fitxes, per exemple: DILLUNS (treballar dintre de l'aula amb la feina de la mestra), DIMARTS (treballar fora de l'aula amb la feina de la mestra)... i totes les setmanes duu a terme aquestes pautes de manera fitxa ja que aquesta situació desorienta bastant als infants i a la vegada els fa anar enderrerits en les feines que es fan a classe, perque la mestra desconeix si la PT  les treurà o no de l'aula i en ocassions no sap si aquell dia podrà explicar alguna cosa o no per a evitar que aquests infants es perdin l'explicació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario